Robust Theme
Dec 09, 2019 2020-04-08 7:40Robust Theme
3 apper for enkel videoredigering på mobilen
Har du lyst til å lage engasjerende videoinnhold for sosiale medier, men synes det virker komplisert? Det fins massevis av gode apper som gjør at alle lage profesjonelle videoer for Instagram Stories, TikTok eller YouTube Shorts – uten omfattende teknisk kompetanse. Blant alle mulighetene så har jeg valgt ut noen som kan være verdt å teste hvis du er usikker på hvilken app som passer for deg. Her er tre gode og brukervennlige apper...
Les mer..
5 gode verktøy for markedsplanlegging
Planlegg markedsføringen for 2025 Et nytt år er i gang og skal du holde tritt med konkurrentene, bør markedsføringsplanen komme på plass nå. Enten du driver med innholdsproduksjon, kampanjer eller sosiale medier, er en av nøklene til suksess å ha en god oversikt og struktur. Heldigvis finnes det fantastiske verktøy som gjør jobben enklere – og som ikke krever at du er prosjektleder på heltid. Her er fem...
Les mer..
Søkekampanjer på Google: Hva er PPC, og hvordan fungerer det?
Når man som bedrift beveger seg inn i annonseringsverdenen på nett, så finner man kjapt ut at det er en del utrykk og terminologi som ikke alltid er så lett å forstå. Du vil få bedriften din synlig, men det er kanskje litt utfordrende å bli klok på de ulike kampanjetypene, annonseringsplattformene og hvordan alt fungerer. I denne artikkelen tar vi for oss det som Google Ads kaller søkekampanjer. Også kjent som betalt...
Les mer..
Google Consent Mode v2 må på plass før 6. mars
Hvis din bedrift bruker Google Ads eller andre markedsføringsverktøy fra Google, så må dere ha en godkjent samtykkeløsning som støtter Google Consent Mode v2 på plass innen 6. mars 2024 Hvorfor er det viktig, hvordan gjør du det og hva skjer om du ikke gjør dette. Det tar vi for oss i denne artikkelen. Hva er Google Consent Mode v2? Den nye loven Digital Markets Act er en lov som skal sikre at de store plattformene, som Google...
Les mer..
5 tips for å få butikken din klar til Black Friday
Black Friday er en årlig handledag som går av stabelen dagen etter Thanksgiving i USA hvert år. I år (2023) er dette 24. november. Dagen er kommet for å bli, også her i Norge. Salget øker hvert eneste år. Og flere og flere utvider dette til å være "Black Weekend","Black Week" og til og med Black November. Rapporter viser at stadig flere trekker kortet på Black Friday. Både på nett og i butikk. "E-handel...
Les mer..
Velg riktig målsetting for dine Facebookannonser
Målsetting er det aller første du velger når du setter opp en kampanje Facebook. Og det er det en grunn til. Du må vite hva det er du ønsker å oppnå med kampanjen din, FØR du setter den opp. Hvorfor er dette så viktig? Alt annet du gjør når du fullfører kampanjen og annonsene dine gjøres på bakgrunn av hva det er du ønsker å oppnå. Hvilken målgruppe du velger, hvilke bilder du...
Les mer..
4 verktøy for e-postmarkedsføring
Du kan få veldig gode resultater fra markedsføring på sosiale medier. Både organisk og betalt. Men du bør i tillegg til dette ha fokus på e-post. E-postmarkedsføring er, i motsetning til det mange tror, ikke gammeldags og ineffektivt. E-postmarkedsføring er kanskje den mest kostnadseffektive måten å markedsføre seg på. Det er en relativt lav investering som skal til for å få satt...
Les mer..
Kom i gang med Google Performance Max
Har du hørt om Googles nye og veldig effektive kampanjetype Google Performance Max? Hva dette er og hva du trenger for å kunne sette disse opp selv skal vi se på nå. Google Ads kan være så mangt. Søkeordkampanjer er kanskje det folk flest kjenner til. Men det fins en rekke andre måter å annonsere på Google på. Og én av disse er altså den nye kampanjetypen «Performance Max» Og hva betyr så...
Les mer..
Slik kommer du i gang med Google Shopping
Uansett om du har en stor eller liten nettbutikk, bør du absolutt vurdere å ta i bruk Google Shopping-annonser. De kan hjelpe din butikk med å øke trafikken og ikke minst salget. Så hva er Google Shopping? Dette er Google-annonser som består av bilder som viser det aktuelle produktet med informasjon om pris, butikknavn etc. Litt som en prissammenligningstjeneste for det du søker på. Her ser du eksempler på Google...
Les mer..
Hvilken markedsføringskanal bør du velge?
Mange lurer på hvilken markedsføringskanal de bør satse på. Hvor får jeg best resultater? Hvor når jeg flest folk? Og det er ikke rart man blir usikker. Det er jo haugevis av kanaler å velge mellom og plattformene endrer seg konstant. Jeg er jo stor fan av Facebook og Facebookannonsering som mange vet. Jeg tilbyr et gratis webinar om temaet og et nettkurs som lærer deg alt du trenger å vite om akkurat dette. Nettopp fordi jeg...
Les mer..