Hva er forskjellen pÄ Business Suite og Business Manager?

Robust Theme

"

Hva er forskjellen pÄ Business Suite og Business Manager?

NÄr du begynner Ä bruke Facebook og Instagram for bedriften din, mÞter du fort pÄ to verktÞy: Business Suite og Business Manager. De hÞres kanskje like ut, og mange bruker navnene om hverandre, men de har ulike funksjoner og bruksomrÄder.

I denne artikkelen fÄr du en enkel forklaring pÄ hva forskjellen er, og hvilken lÞsning du bÞr bruke til hva.

Business Suite: For daglig drift og kundekontakt

Business Suite er et brukervennlig verktĂžy som gir deg oversikt over Facebook-siden og Instagram-kontoen din. Her kan du:

  • Lage og planlegge innlegg
  • Svare pĂ„ meldinger og kommentarer
  • Se enkel statistikk over engasjement og rekkevidde

Du trenger ikke Ă„ opprette en egen konto for Ă„ bruke Business Suite – har du en Facebook-side, har du allerede tilgang.

Business Suite brukes altsĂ„ i all hovedsak til Ă„:

  • Ønsker Ă„ holde oversikt over hva som skjer pĂ„ siden din
  • Jobber med kundeservice i Messenger og kommentarer
  • Planlegger innlegg pĂ„ forhĂ„nd

 

Menyen i Business Suite

 

Business Manager: For profesjonell administrasjon og annonsering

Business Manager er verktÞyet du bruker for Ä administrere og organisere bedriftens digitale eiendeler pÄ Facebook og Instagram. Her kan du:

  • Legge til og administrere Facebook-sider og annonsekontoer
  • Opprette og bruke Meta-piksler for sporing og optimalisering
  • Gi ansatte eller samarbeidspartnere tilgang uten Ă„ vĂŠre venner pĂ„ Facebook
  • Kontrollere hvem som har tilgang til hva, for eksempel kun annonser eller budsjett.

Business Manager gir deg full kontroll over eierskap og tilgang, noe som er essensielt for profesjonell annonsering og samarbeid med andre.

Menyen i Business Manager

 

Resepsjonen vs. kontoret

En grei huskeregel er denne:

Tenk pĂ„ Business Manager som kontoret ditt – der du har kontroll over alt det tekniske og strategiske.

Business Suite er resepsjonen – der du snakker med kundene, svarer pĂ„ meldinger og legger ut innhold.

Begge verktÞyene er nyttige, men de brukes til forskjellige formÄl.

 

Hva med "bedriftsportefĂžlje"?

Du har kanskje ogsÄ stÞtt pÄ begrepet bedriftsportefÞlje. Dette er et overordnet nivÄ hos Meta som kan samle flere Business Manager-kontoer under én paraply.

For de fleste smĂ„ og mellomstore bedrifter er det tilstrekkelig med Ă©n Business Manager-konto, sĂ„ er ikke alle som trenger Ă„ forholde seg til dette.

  

HÄper dette gav deg litt mer klarhet om begrepene. Ved Ä bruke Business Suite og Business Manager til det de er ment for, fÄr du bedre struktur, mer kontroll og en enklere markedsfÞringshverdag. Det gjÞr det ogsÄ lettere Ä fÄ mer ut av innsatsen du legger ned pÄ Meta-plattformene.

 

 

Vil du lĂŠre mer om annonsering pĂ„ Meta?

Hvis du Ăžnsker Ă„ forstĂ„ hvordan du kan bruke Facebook og Instagram-annonsering for Ă„ fĂ„ flere kunder og Ăžkt salg, sĂ„ kan du bli med pĂ„ LIVE webinar torsdag 22. mai

Her fÄr du blant annet:

  • Gjennomgang av de viktigste suksessfaktorene for annonsering i dag
  • Gjennomgang av typiske feil og hvordan unngĂ„ dem nĂ„r du setter opp kampanjer.
  • LĂŠr hva du mĂ„ ha kontroll pĂ„ fĂžr du i hele tatt starter kampanjen din.
  • Og selvsagt mulighet til Ă„ stille spĂžrsmĂ„l underveis

Meld deg pĂ„ her

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.