jan 10

4 grunner til å markedsføre via e-post

Du kan få veldig gode resultater fra markedsføring på sosiale medier. Men du bør i tillegg til dette ha fokus på e-post. E-postmarkedsføring er, i motsetning til det mange tror, ikke  gammeldags og ineffektivt.
E-postmarkedsføring er kanskje den mest kostnadseffektive måten å markedsføre seg på. Det er en relativt lav investering som skal til for å få satt opp et nyhetsbrev og å administrere ulike e-postlister. Med systemer som Mailchimp, Aweber, Camapaign Monitor og mange andre kommer du kjapt og enkelt i gang. Utover det er det jo helt gratis å sende e-post til dine lister.


Så her er 4 grunner til at du bør bygge opp en e-postliste:


1) E-post er personlig.
Du kommuniserer inne i en persons innboks på en intim og direkte måte.

2) E-post er målrettet
De som har meldt seg på ditt nyhetsbrev, har gjort det fordi de er interessert i din bedrift. Dermed er det lettere for deg å sende relevant informasjon som de setter pris på.

3) Du eier din e-postliste
Du eier ikke hverken Facebook, Instagram eller andre sosiale medier. Dermed kan endringer på disse plattformene som du ikke har kontroll på, påvirke deg og din markedsføring. Mens e-postlisten din, den er din og er ikke prisgitt andres avgjørelser og endringer. 

4) E-post bygger tillit.
Gjennom å sende relevant informasjon og nyttige tips til en målgruppe du vet er interessert, så bygger du sakte men sikkert mer og mer tillit. Og tillit er ekstremt viktig for å få folk til å handle hos deg.


Så ikke undervurder e-posten! Inkluder dette som én av dine kanaler der du kommuniserer med dine potensielle og eksisterende kunder. Men husk på å følge reglene som gjelder for markedsføring via e-post. Pass på å ha samtykke før du sender avgårde markedsføring til dine lister.


Benytter du e-post når du markedsfører bedriften din?